26 mars 2013

Två och en halv timme

är liiite för lite. Att sova, alltså.

I natt var det stört omöjligt. Det är för mycket på min "hårddisk" i hjärnan, som inte är kompatibelt. Varken med vartannat eller med verkligheten. Då uteblir sömnen och det är ju inte så bra.

Särskilt om man som idag skall dra upp klockan fem och tvätta håret för att ta bussen, tåget och tåget till jobbet. Så ett tag efter 02 gick jag upp och vidtog diverse åtgärder för att göra mig tröttare. En mugg varm mjölk med honung i var en sådan åtgärd.

Det lyckades ju till slut, för jag somnade ju. Och klockan fem sov jag som en gris , men det var ju bara att strunta i.

Gick som en zombie till bussen, sov som en stock på både buss och tåg med podcast i örat. På så sätt är det rätt skönt att ha lång väg att åka, när någon annan kör.

Och nu på eftermiddagen är jag riktigt som vanligt. Nu måste jag hålla mig vaken ända tills det blir dags att sova. Annars blir det samma visa igen.

Inga kommentarer: