05 januari 2007

Sammanfattning

Jag surfar runt på diverse bloggar lite då och då och just nu dräller det, liksom i våra övriga medier, av sammanfattningar och "krönikor" av året som gått. Idag hittade jag en s k bloggutmaning som i och för sig inte utmanade mig, men som var en så bra grund för en sammanfattning så jag antar den helt på eget bevåg. Här i sajberspäjs är man ju fri att sno eller låta bli, eller hur? Att läsa eller låta bli också, faktiskt, så är du trött på nyårskrönikor går det bra att sluta läsa här. Annars är det fritt att själv fundera och ta upp den kastade handsken i din egen blogg!

Vad gjorde du 2006 som du aldrig gjort förut?
En hel del, t ex gick en kurs i medieproduktion och klarade alla tentor på första försöket!
Vilka länder besökte du?
Polen
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2006?
Boten Anna
Vad hade gjort ditt år mer njutbart?
Att få ett jobb i mitten av maj
Hur höll du dig från att bli galen?
Har jag gjort det? Ibland tvivlar jag...
Vem var den bästa nya personen du träffade?
Ny och ny, jag är glad att jag har lyckats hålla mig väl med så många "gamla"!
Uppnådde det du hade tänkt dig under 2006?
Ja, min fil kand-examen, men det hade ju suttit fint med ett fast jobb oxå...
Förhoppningar om 2007?
Med risk för att bli tjatig - ett fast jobb är en väldigt viktig del av livet...Men givetvis vill jag att alla omkring mig skall fortsätta att ha det bra, att vissa envisa problem skall lösa sig i min närmiljö, att mänskligheten gör något åt klimatförändringarna (om det nu är verkliga hot) och kan få bukt med världssvälten och krigen.
Vilket datum från 2006 kommer du att minnas mest, och varför?
22/4 när vi sov första natten i lägenheten.
9/6 när vi firade examen och hade ca 65 gäster här på "house warming"
Vad gjorde du på din födelsedag?
Var hos dottern F i Sundsvall med M och sonen T och åt tårta som hon hade bakat åt mig. Då blev jag glad!
Vilka fler vill du ska svara på de här frågorna?
Alla som läser denna blogg; antingen i din egen blogg, i ett e-mail eller i kommentarformuläret nedan!

Inga kommentarer: