20 april 2016

Om sysselsättning. Del 51/100

Jag har givit mig ledigt i några dagar för att hinna njuta lite av våren FÖRE hägg och syrén i år. Vid vår stuga i skogen är den absolut vackraste tiden precis nu, när fåglarna kommit igång och kvittra och innan det kommer alltför många insekter.

Så idag, när väderlekstjänsten lovat strålande solar över hela vår region, tog jag en tur ditupp.

Ja, det tog ju en stund att ta sig dit. Skulle ju ringa vården, tvätta en maskin, lämna in motorsågen och handla lite mat och sådär...

Dagens värv blev lite kratt av gammalt bôs från rabatter och flytt av perenner. Det är smart att dela och sprida gamla per en ner, så vet man att de trivs i klimatet och inte blir uppätna.

Vidare har jag fixat lite framför sovstugan. Jag påstår inte att jag har byggt en altan, men jag har lagt lite sten. Återvinner de fina kalkplattorna som låg i botten av dammen.

Nu säger de att det ska bli lika fint i morgon, så det blir nog en tripp då också. Det är så rogivande.

Inga kommentarer: