12 april 2016

Om friskvård. Del 43/100


Idag har jag inte haft några tider att passa före körövningen på kvällen Dessutom var det ett strålande vårväder, så jag satsade friskt och gick en stavgång (pinnpromenad) på min tvåtimmarsrunda söderut. 

För er som känner till omgivningarna så innebär det söderut på gamla Fågelåsvägen, svänger höger vid Abrahamstorp, förbi "Mitt Broderi", över 195-an och upp mot hålan, förbi Ringaberget och tillbaka genom Borrbäcksområdet. Vet inte hur långt det kan vara men det bordet vara minst 1,5 mil.

Vädret var ju härligt som sagt, och jag hade en podd i ena örat och fågelsång i andra, men orken är inte vad den varit. Fortfarande nedsatt efter förra årets pärs skyller jag på. Jag fick faktiskt stanna till en liten stund vid ett par tillfällen och stålsätta mig för att fortsätta traska. När jag kom hem fick jag lägga mig en stund, och var rejält stel när av skulle upp igen. Bara att stretcha. Dåligt.

Jag föll i alla fall inte för frestelsen att göra som kvinnan på en altan vid en av villorna som jag passerade. Hon låg utsträckt i solstolen iförd BIKINI! Den 12/4! (Den första jag sett här i bygden i år!)

Inga kommentarer: