05 april 2016

Om kärringaproblem. Del 36/100

Idag skulle jag ha gått på ett länge emotsett läkarbesök. Och så ringer en människa kl 8 och meddelar att det blir uppskjutet på obestämd tid eftersom läkaren blivit sjuk.

I går tillfrågades jag om jag kunde vikariera idag, och tackade nej pga att jag hade den där tiden. Surt. Man inrättar ju sitt liv.

Det handlar om att åtgärda ett mindre besvär som jag har kvar efter operationen förra våren (du som följer mig vet vad det handlade om, en traumatisk upplevelse följd av en stor infektion). Klart att jag egentligen inte vill in igen, men det är nog oundvikligt.

Jag hade hoppats kunna göra ingreppet inom några veckor, för att kunna komma tillbaka och jobba så alla får sina semestrar i sommar. Jag vill ju inte ställa till det för alla andra. Och i augusti är det ännu struligare.

Undrar om det beror på att det är ett kvinnobesvär, det här. Har de verkligen ingen backup??

Inga kommentarer: