24 februari 2009

Denna dagen - ett liv (... igen)

sade "farbror Melker" på Saltkråkan. Fast när han hade suttit och fiskat i flera timmar ändrade han sig och sa "Denna dagen - inte ett liv..."

Ibland undrar jag vad det här är för ett liv. Att mest bara gå och vänta på besked. Nu har jag åtminstone fått några konkreta uppdrag i företaget så jag har något att göra medan jag väntar, alltid något. Om jag inte hade mitt företag, hade jag nog varit ännu mer knäckt.

Denna dagen började med att jag vaknade vid halv 6 och det var stört omöjligt att somna om. M skulle ju som vanligt åka vid halv 7 och då brukar jag somna om en liten stund, om jag inte har någon tid att passa. Men idag var jag uppe och duschade och var klar långt före 7. Trots att det är alldeles tomt i almanackan. Jag var bara helt rastlös i hela kroppen.

Meckade ihop min vanliga rejäla frukost, den enda lyx jag kostar på mig. Kaffe latte, mackor, gröt och en apelsin. Två dagstidningar idag. Slog på datorn och kollade mailen medan jag plockade fram detta. Inget nytt där.

Precis när jag satte mig vid bordet bröt kallsvetten fram och jag höll på att svimma. Det högg i magen som om det satt en kniv i den. Detta satt i under flera minuter och inga åthävor hjälpte. Paniken steg. Är det magsår eller vad? Men så småningom lättade det en aning och jag började frysa lite. Eftersom maten stod färdig på bordet provade jag att äta lite, och det kändes OK, så jag lyckades pilla i mig det mesta. Men jag är fortfarande skakig och frusen efter en dryg timme.

Satte mig vid datorn igen för att kolla upp mina prenumerationer på platsannonser samt mina sociala livlinor bloggy och facebook, och konstaterar att Expressen gjort scoopet om kronprinsessans förlovning - genom min bloggykontakt Thomas Mattson. Vad gjorde man före mikrobloggen? Och i Ring P1 får man mail som säger att man inte får lägga kråkägg i kungens rede... år 2009! En annan tant meddelar beskäftigt att " i min familj säger vi att den som vill ha jobb, han får jobb!" Jo, tack.

Och dagen känns ännu mera surrealistisk.

Behöver nog lägga mig i soffan en halvtimme och se om det blir rätsida på upp och ner. Just nu är det ingen rätsida på någonting.

Inga kommentarer: