09 januari 2009

Vill man vara fin

får man antingen lida pin eller gå till lilla A (som förresten har öppnat egen salong nu, i december).

Vill man vara extra fin så får man göra bådadera.

Det gjorde jag i förra veckan, fast jag har inte hunnit blogga om det förrän nu. Men, men, bättre sent än aldrig, om jag nu skall fortsätta tala i ordspråk.

Först gick jag då och klippte mig hos lilla A. Det blev så bra, så bra. Hon klippte upp det lite mer den här gången, så att det blir lite lättare att "pluppa till det" nu.

Efter ett par dagar kände jag mig ändå lite beige så då kom jag på att jag hade ett paket Mood från Jane Hellen liggande i badrummet. Tänkt och gjort, jag satte omedelbart igång att klippa till folieark och röra ihop färg. Men jag hade inte tänkt på vad klockan var... nämligen strax före 8 på fredagskvällen... Och jag som hade tänkt be snällt att M skulle hjälpa mig, eftersom jag fortfarande blir lite trött i ryggen emellanåt. Det var ju ingen idé, eftersom På Spåret är det enda på hela veckan som verkligen KLISTRAR fast M vid TVn.

Jag lyckades i alla fall pillra i rätt många slingor, ungefär 2/3 så mycket som jag hade tänkt. De sista minuterna satte jag i den sista lilla slatten färg som "highlights" och gick och hängde tvätt.

Ojoj, vad ljust det blev! Men efter en vecka har jag vant mig.



Öööh.. man undrar varje gång om det verkligen ska ha den här färgen...! Kanske lite väl "Plupp".



Före - obs matchande Big T-shirt



Och så var det folie-antenner. Jorden anropar!



Och - voilà! Inte det minsta blått! Fast i verkligheten är det inte riktigt så vitt som i blixtljuset...

Inga kommentarer: