20 juli 2006

Avslappningsövning

Trött och tung i huvudet
Det är varmt här också
Konstig "jet-lag" efter en heldag under solen på en färja och 4 ½ timme kvällskörning
Tvättmaskinen har gjort vad den ska
Varje centimeter av linan är fullhängd med doftande ren tvätt
Som ska strykas och vikas - sedan, när den är torr

Sätter på starkt kaffe
Tar en bricka med några kakor och en bok
På stranden i solen är jag borta igen
Vågorna kluckar fridfullt
Det susar i pilarna längs ån
Från en grannes balkong hörs vänligt småprat och klirr av kaffekoppar
- på avstånd, så det går inte att höra vad de pratar om -

Den semesterslöa trafiken i bakgrunden påminner mig vagt om att jag är mitt i sta'n

Att försjunka i Fossums fruktansvärda psykologiska beskrivning av ett trauma
medan solen bryner min hud någon nyans till
och kaffesmaken förångar i munnen
ger några minuters ro
tills tvätten har torkat

Inga kommentarer: