23 januari 2013

Spark i baken!

När jag började blogga på den här platsen för ett antal år sedan - när ganska många andra också började blogga f ö - så bestämde jag mig för att aldrig börja ett inlägg med "oj, vad det var länge sedan jag skrev..." eller något sådant. Vem tycker att det är kul att läsa en massa ursäkter? Bloggar man så bloggar man, annars låter man bli.

Nu ligger det dock VÄÄÄLDIGT nära till hands. Jag har alldeles kommit av mig med bloggandet, och läser man mitt senaste inlägg (innan jag skriver detta) här så ser det ut som om jag har försvunnit från jordens yta. Det är 1 1/2 år sedan!

Ändå är jag ju synnerligen aktiv på nätet, dagligen faktiskt. Mest på Facebook och Wordfeud, men Twitter och Instagram får också något besök nästan varje dag.

Att det är fler som har tappat geisten i bloggandet insåg jag för några dagar sedan när flera av mina vänner började dela ett inlägg från bisonblog.se.   En utmaning som kallas #Blogg100 går ut på att man bestämmer sig för att göra ett blogginlägg per dag i hundra dagar. Bara för att sätta fart på skrivandet igen. Vilka som är med i utmaningen och hur det är tänkt för övrigt ser du på bisonblog. 

Hur svårt kan det va', för att citera en av mina bästa vänner på nätet OCH irl. Kan man gå in på Facebook 5-6 gånger om dagen så kan man väl skriva här också. Därför utmanar jag mig själv ytterligare; jagtänker väcka liv i TVÅ sorgligt eftersatta bloggar. Den här, som handlar om livet i allmänhet och Min blogg mot horisonten där jag skriver om jobb, informationsbranchen och sånt.

Så välkomna tillbaka!

Inga kommentarer: