19 augusti 2009

Lite pyssel emellan

Det är märkligt vad man blir medveten om allt man skulle hunnit med, när man nu fått en "deadline" då man plötsligt inte kommer att ha så många lediga vardagar längre.

Fast det är förstås bra att få undan en del också. Och man hinner mer än man tror ibland.

Dottern R bad mig för länge sedan att hjälpa henne med ett överdrag till deras soffa, och vi började också för ganska länge sedan. Men så har det varit varmt och vackert, och vi har varit borta och gjort andra saker, och plötsligt låg dynorna här hopnålade och inget mer.

Nu i veckan satte jag fart och sydde ihop nästan alla dynorna med blixtlås och allt på en eftermiddag. Det är ju nålandet som tar tid! I går kväll tog jag med tyget som var kvar hem till R och så gjorde vi med gemensamma krafter färdigt besättningstyget (fast det sitter alltså inte fast, utan är lätt avtagbart för tvätt!) Jag klippte och nålade, R sydde nästan alla sömmar (utom de två sista) medan jag nålade nästa bit. På fyra timmar var det klart, och då tog vi t o m lite fika emellan.

Hon blev rasande nöjd! (Kan man bli det?)

Ny soffa prydd med Josef Frank-kuddar

Inga kommentarer: