12 februari 2008

Spegel, spegel...

Jag har inte varit på ansiktsbehandling på länge. Länge, länge.

Alldeles för länge.

Så när jag fyllde år senast önskade jag mig ett presentkort av mina barn. Fler prylar behöver jag ju inte ha att flytta runt på. Men ansiktet måste jag ju ha, antingen jag vill eller inte.

För några dagar sedan blev det alltså av att använda det här presentkortet.

En och en halv timme av insmörjning, ångbehandling, pet- och klämbehandling, insmörjning igen och jag vet inte allt. Undrar om inte det var lite stickande också i några extra sega porer som inte ville släppa ifrån sig sitt innehåll. Helt behagligt kan jag inte påstå att det var, även om jag inte tillhör de som är speciellt ömhudade.

Efteråt känner man sig helt genomsköljd i huden, som om den var av silduk genomströmmad av kokande vatten. Och förstås med någon lugnande kräm som toppen på det hela.

Och några dagar efter? Ja, så här mycket kvisslor har jag inte haft sedan jag var typ 17. De ploppar upp hela tiden, varje gång jag ser mig i spegeln. Det är väl en spontan reaktion på den plötsliga omsorgen, och går säkert över på några dagar till.

Antingen kan man säga att man inte skall väcka den björn som sover. Eller också att min hud har blivit ung på nytt. . .

Inga kommentarer: