01 oktober 2007

Politiskt korrekt

Vissa dagar är jag mer politiskt korrekt än andra. Idag har jag en hel lista:

1) Jag har inhandlat en ny gaspatron till Soda Stream-maskinen = behöver inte bära hem flaskvatten från Norge, Frankrike eller Bergslagen

2) Jag har även inhandlat ett nytt "spara-vatten-munstycke" till kökskranen, eftersom det gamla läckte efter flitig användning

3) Jag har köpt en present till dottern R - i Hjo, inte i Skövde eller Jönköping

4) Jag skall laga vegetarisk pytt-i-panna till middag (var det inte någon "vegetarianismens dag" eller nå't idag? Äsch, skit samma!)

5) Jag har tagit ner vind- och insynsskyddet från balkongen för säsongen för tvätt och vinterförvaring. Det är ju förste oktober! Möblerna står också på tur, de kanske också kommer in i dag.

Kan detta väga upp att jag skjutsade maken M (i bil) till Stockholmståget i morse? Annars hade han nämligen fått vänta en dryg timme mellan bussankomst och tågavgång, inte lockande halv 7 på morgonen... Bu för SJ och Västtrafik som har ändrat i tabellerna, i förra turlistan var det typ 10 min emellan!

Inga kommentarer: