08 oktober 2007

Gemenskapsaktiviteter,fast sällan

Då sonen T går på målarkurs på torsdagskvällarna kan han inte vara med i Hjo Filmstudio den här terminen heller. Så dit går jag med vännen I. Fast den senaste filmen tyckte varken hon eller jag om, så vi smet faktiskt innan den var slut.

Däremot ryckte sonen T tag i mig en kväll och tvingade upp mig i sitt "trum-rum" på vinden, där det även finns några andra instrument, eftersom han var så spelsugen och inte hade någon kompis i närheten att spela med. Så jag drog igenom hela "boken" med gamla låtar, från Bob Dylan till Cornelis. När fingrarna sa ifrån på elgitarren, fick det bli den skruttiga synten. Men T tyckte det var kuligt.

Idag gjorde vi en helt annan gemenskapsaktivitet. Vi klippte håret hos A på Hårstudion båda två. Det har heller aldrig hänt förut. Och på onsdag skall R gå dit och klippa sig, rena familjebiljetten!

Undrar vad det blir nästa gång!

Inga kommentarer: