25 september 2006

Jönköping tur och retur

Idag var jag nere på Studieorten för att bevista ett "event" med Adobe, som jag bjudits på eftersom jag har köpt deras stora Web-bundle-paket med en massa program som jag inte kan använda hälften av. Förmodligen är det så att de känner sig lite skyldiga att erbjuda lite fortbildning så man inte alldeles skall tappa sugen inför alla finesser som man inte hinner klura fram på egen hand. Kaffe fick man också. Och lite nytt var det.

Det var ett hundratal samlade i Stora Hotellets spegelsal. Många var där på arbetstid, förstod jag. Och givetvis fanns det också information om Adobes andra produkter, plug-ins och en del utbildningar som kostade i runda slängar 20 000 spänn att gå på... men det måste man ju inte.

Ett bekant ansikte fanns där. Det var f.d. klasskompisen M, från Polen, som sa att han brukade gå på dessa events när det var något. Han har inte heller fått något jobb än, utan roar sig så länge med att gå Projektledarkursen på 20 p som jag gjorde samtidigt med andra året på MKV. De klasskompisar som han har kontakt med har alla fått jobb genom gamla kontakter, en del har kvar samma befattning på sitt gamla jobb som tidigare. Och snart kommer det ut en ny kull MKV-are... vad skall det bli av oss?

Skönt att ha några att deppa ihop med ibland i alla fall. Får väl upprätta ett deppar-nätverk! Nä, det var ingen bra idé. Men snart skall jag träffa kompisen G och ha en pep-talk-lunch. Det låter lite bättre, även om det kanske är samma sak egentligen. Pep-talk-nätverk...hmmm...

Inga kommentarer: