15 mars 2016

Om rosor på kinden... Del 15/100

Den här kroppen man släpar omkring på, den kräver inte precis MINDRE underhåll med åren. Och det ger så mycket om man unnar sig något lite extra någon gång.


Därför gjordes jag idag en klassisk ansiktsbehandling - djuprengöring, massage och fuktgivande mask - på en av stadens salonger. Jag har gjort det några gånger, och jag tycker det är allra skönast den här tiden på året när man känner sig allmänt blek och glåmig. Och det blir en bra grund för en jämn och fin solbränna så småningom.

Alla som möjligen kan avvara några hundra att spendera på sig själv borde göra det här emellanåt. Bara ligga på en brits i en timme och trekvart, och ha en vänlig människa som borstar, masserar, pillar och klämmer medan hon pratar om hur skönt det är att det är ljust ute, hur roligt det är att jag har jobb nu, hur lite rynkor jag har och hur fina ögonbrynsbågar jag har - för hon släpper inte iväg mig utan plockade ögonbryn! 

När man kommer ut är man så ren och nyfejad (!) så det känns som man ska lyfta. Ja, ett halvt hekto lättare är man nog efter allt det som hon rensade ur porerna (och när man jobbar med mycket papper och sånt så är det mycket partiklar i luften som bildar pormaskar - tänk vad lite man vet!). Och en lång stund efteråt kryper och pirrar det lite lätt i de fortfarande lite väl rosiga kinderna. Som om huden börjar gro eller nåt - fast man får hoppas att det inte är nya pormaskar som växer!

I ett anfall av övermod - jag menar, man vet ju inte alls hur länge man lever - beställde jag en ny tid. Till nästa år vid den här tiden. Med löfte om att vi hörs om det skulle uppstå något förhinder. 

I min ålder är det ju så lätt att glömma.

Inga kommentarer: