22 juni 2009

Midsommarrea

Idag "liftade" jag till Jönköping. Ja, jag stod inte med tummen vid vägkanten precis, utan jag passade på att följa med dottern R när hon skulle ner och prova sin brudklänning. Knappt tre veckor kvar nu! Jag var förstås inte med utan gick på sta'n medan hon nålades och stoppades upp, sedan gick vi på sta'n ytterligare en stund och åkte även ut till köpcentret A6. IKEA har ju prylarna som alltid fattas i varje välsorterat hem.

Fynd idag? Nja, jag har faktiskt inte "tjänat" riktigt så mycket pangar idag som jag brukar göra. Men ett par jeans för 150:- och en storskjorta/klänning med korta ärmar för 200:- var rätt hyfsat. Och några hårprylar med 70% rabatt på. Det som drog ner det totala resultatet var en mojäng som R övertygade mig om att jag måste ha. Ett underplagg som formar och håller upp diverse kroppsdelar som börjar ge upp kampen mot tyngdlagen, dvs rumpa, mage och de små retliga valkarna på ryggen. Det var riktigt bekvämt att ha på sig faktiskt.


Typ sådana här jeans var det. De satt bra, men inte riktigt så på mig, det är en förarglig valk ovanför linningen...

Ja, jag vet att jag ska gå ner de där typ tre-fem kilona. Också! Men det är risk för att om jag lyckas gå ner dem, så är det inte de som sitter just där som försvinner, utan kanske t ex överarmarna eller kinderna. Så att det som är mjukt idag blir löst och sladdrigt om ett par månader. Det där plagget kommer jag säkert att ha användning för ändå!

För att undvika sladder har jag även inköpt ett badkort på den kommunala badanläggningen idag. Det finns ju tyvärr bara utomhusbassäng men å andra sidan ligger den bara på andra sidan ån, ca 150 m hemifrån, så när det är öppet så får man passa på. För att "tjäna" på detta måste jag nu gå och simma varje dag (som vi är hemma). Hela sommaren. Minst 10 gånger. Jag började lite mjukt idag med 250 meter. Ska försöka ta det dubbla i morgon och se vad ryggen säger då...

Inga kommentarer: