25 juni 2009

Det var huggar'n!

"Jag staplar alla vedträn i en prydlig liten hög..."

Idag var det helt perfekt väder att vara vid stugan. Varmt men lite blåsigt så mygg och knott höll sig på avstånd. Några lite större bitande insekter fanns det, men de var inte många. Och så en och annan fluga förstås, som ropade på sina tio kompisar när jag råkade skrapa sågen lite lätt mot knät så det blev ett pyttelitet sår.


Så här ser stenpartiet ut nu. Det behövs nog några fler "fylleriblommor"

Vad gör man då alldeles ensam i stugan? Det finns massor att göra varenda gång. Rensa ogräs, städa, ta ner träd mm. Idag satte jag några sommarblommor i stenpartiet som jag grävde fram för några veckor sedan, och högg upp lite ved som jag gjorde en liten stapel av. För att avreagera mig lite. Sedan försökte jag att bara lukta på blommorna också...


Rosa Canina- ja, vanlig nyponros

Inga kommentarer: