09 maj 2009

Vad är det med islandshästar...?

Förutom det att de är lagom stora, nästan utan undantag är gulliga och trevliga, lydiga men med temperament? Att de människor som har med islandshästar att göra för det mesta är bra att ha att göra med?

Att tölt på islandshäst är en av de bästa metoderna för att träna dålig rygg och balans? Att de kan gå ute större delen av året och därmed är en av de mer lättskötta hästraserna, då de mer eller mindre sköter sig själva?

Jag vet inte. Men i går hade jag nöjet och förmånen att ta en tur tillsammans med några vänner. Första gången på minst ett år, och första gången sedan jag blev dålig i ryggen i höstas. Men det gick bra!

Här är ett bildsvep från gårdagen på Is-Kroken i Tidan.




Boningshuset - inbäddat i blommande fruktträd


Vännen I, som drar ut mig på äventyr...


Typisk "mellan-öronen-vy"


T väntar på att gå över vägen


Hela gänget, jag på Fossa längst fram i mitten. Hon ville gärna gå längst fram eftersom hon tyckte att hon var lite finare än andra, förklarade vår ledare E.


Solnedgång


Fika i huset efter ritten


Alla med "snygga" hjälm-frisyrer!

Inga kommentarer: