10 december 2007

Om någon undrar

hur det blev med min "wunderbaum" så blev det så här i år:

Lite glesare än förra året, men ändå samma intryck, tycker jag. Man skall inte överdriva.

Och detta är "vår gata i sta'n" med nya istappsdraperier. Personligen är jag lite kluven till dessa. De är fina, visst, men dels är de lite för moderna för de gamla trähusen, dels är den här typen av dekoration väldigt vanlig och dels sitter de för långt isär. De gamla ljusslingorna satt i gröna girlanger, lite mer klassiskt. Men nästa år har vi väl vant oss.



En del av julpyntet har fått komma fram redan, tillsammans med stjärnorna. Jag har ju haft "julbutik" här i hallen vid julmarknaden den 1/12 och skall ha öppet även på fredag när affärerna här har kvällsöppet, mellan 17 och 23 hade jag tänkt.

Detta är en av mina favoriter. Sonen T gjorde denna tomteljusstake som sexåring. Tyvärr ritade han ansiktet med det dåvarande favoritmediet blyerts, så det syns lite svagt. Han har fått fram en fullkomligt vansinnig glimt i ögonen! På baksidan har tomten någon slags mohikanfrisyr som avslutas med en hästsvans nedanför luvan.



Släng dej i väggen, Jenny Nyström!

Inga kommentarer: