19 februari 2006

Melodifestival del 2

Har kollat några bloggar medan jagväntar på att mina podradioprogram laddas ner, och det var värst vad alla tycker mycket om melodifestivalen! Bäst att jag också gör det då.

Det mesta är nog redan sagt och skrivet i tidningar och bloggar, om vissa som inte ens skulle varit med, om Lena Ph's onödiga skämt och om de färggranna torktumlarslangarna i pausen.

Jag har dock inte hittat någon som har kommenterat att Linda Bengtzings noga inövade och förberedda klädbyten faktiskt inte hörde dit...!?! Jag menar, är det någon som kan skriva schlagertexter med någon grad av meningsfullt innehåll i, så är det "Pling" Forsman, så även denna gång. Vad sjöng då Ms Bengtzing? Jo, om hur bra hon har det, hur fina kläder hon köper och hur kul hon har nu när hon blivit av med sin karl....MEN JAG LJUGER SÅ BRA! Alltså skulle hon väl varit osminkad, haft ett par schaviga mysbrallor, urtvättad flanellskjorta och tofflor på sig, och inte bytt till den ena kreationen tjusigare än den andra. (Om det nu var tjusigt må vara osagt.) De kläderna hade väl passat bättre till låten "Kameleont"?

Undrar om hon vågar dyka upp i Globen i en mera modest mundering?

Inga kommentarer: