21 maj 2016

Om fotoböcker. Del 80/100

Jag köper mest produkter från Önskefoto när jag köper fotoprodukter.

Tyvärr kan jag inte säga att jag ofta handlar av dem, men det händer.

Tyvärr händer det också att när jag väl kommer mig för att handla, så är det helst en rabattcheck som ger mig typ 70℅ rabatt på en stor och jättedyr fotobok, som jag har massor av veckor på mig att sätta ihop.

Eftersom det aldrig blir som man tänkt sig - att man ska sätta sig direkt och plocka ihop bilder till boken - utan det alltid kommer saker emellan. Och så sitter jag där med två dagar till deadline och skriver bildtexter och vrider och vänder på bilderna. VARJE GÅNG.

Undrar hur många förfallna sådana där värdecheckar det finns i detta land. För att stackars mammor inte har hunnit klart med familjealbumet i tid.

Jag är i alla fall klar med bilderna i mitt, som jag håller på med nu. Fattas bara lite redigering. Och så bildtexterna. Det hinner jag nog innan måndag kl 24.00...

Och då är jag klar med bilderna från 2007!

Inga kommentarer: