02 juni 2016

Om telefonförsäljare. Del 94/100

Härom dagen blev jag uppringd av en person eftersom jag någon gång för länge sedan hade prenumererat på tidningen Allt om handarbete. Hon undrade om jag ville delta i en snabb undersökning med fyra frågor.

Jag sa att jag egentligen hade annat för mig men ok. Så ställde hon dessa helt mesiga frågor som inte kunde ha varit intressanta för någon. Och jag svarade. Som tack för min medverkan skulle jag nu FÅ ( här började hag dra öronen åt mig) ett smakprov på prenumerationer på inte mindre än TVÅ nya fantastiska handarbetsmagasin, tre nummer av varje. (Jag väntade.) För detta skulle jag bara behöva betala 63.50 PER NUMMER och det skulle vara halva priset. Och sedan kunde jag bara ringa eller maila om jag inte ville ha fler.

Snälla människa! Jag har inte köpt en handarbetstidning på många år eftersom jag sparar och återanvänder de jag har! Dessutom finns Ravelry.com och drops m fl sidor där man hämtar mönster och inspiration. 

Nä, jag avbröt henne bara, sa att det inte är aktuellt och lade på luren. Ganska bryskt. Men jag kände mig ganska brysk i det läget.

Inga kommentarer: