07 december 2014

Adventsutflykt. Del 6/24

Sedan några år tillbaka äter vi julbord tillsammans med M-s jobb på regionen. Vi har varit på några olika ställen, men de senaste åren har vi varit på en av restaurangerna i Gothia Towers. Den är väl tilltagen med plats för massor av gäster men smart planerad så det blir aldrig jättelånga köer någonstans. Därtill ingår inträde till Jul på Liseberg.
Eftersom arbetslaget hade förlagt en planeringsdag i anslutning till detta, åkte jag tåget ner till Göteborg vid lunchtid och gick på stan lite. Inte för att man egentligen saknar något, men det är ju kul att titta i någon annan stad än Hjo och Skövde. Och man hittar ändå en del som man "behöver"...
I år kostade vi också på oss lyxen att ta in på hotell för att slippa stressa genom Liseberg och åka hem. Tar man sista tåget är man mer död än levande efteråt. I alla fall vi. Det var väldigt bokat i Göteborg just nu, bl a var det invigning av det tredje Gothia-tornet och premiär på någon show, men vi fick ett rum på Clation Post till överkomligt pris. Det var det värt!
Vi lyckades också med konststycket att äta "lagom" (dvs bara LITE för mycket) så vi hade ork att gå och strosa i en dryg timme på Liseberg innan vi tog vagnen till hotellet. Det var ju inte så kallt, och lagom mycket folk som tur var, så det gick fint att gå i sin egen takt och verkligen titta på de fina miljöerna som byggts upp. Jag hade med mig min nya företagskamera, en kompakt system-, som jag håller på att lära mig använda. Den funkade väldigt bra i mörkret. Tyvärr har jag ännu inte lärt mig wifi-funktionen, så jag får lägga in en bild eller två på bloggen i morgon i stället.
Nu ser vi fram emot hotellfrukost och hoppas att vi hinner bli liiite sugna igen till dess...

Inga kommentarer: