21 mars 2010

Jaa, hur hamnade jag här?

Häromdagen fick jag detta mail:


Hej

Finns det något bättre än en mysig mor- eller farförälder ? Det tror jag inte, och nu kan du testa vilken typ av mor- eller farförälder som du är Eva!

Samtidigt deltar du i tävlingen om 5 kg godis som du kan överraska resten av familjen med Kihlström med – som den bästa mor- eller farförälderJ

Klicka här för att genomför testet direkt.

Många hälsningar
Åke Jönsson

Jag frågar mig hur denne Åke Jönsson, som jag inte har en aning om vem det är, kan tro att jag är mormor/farmor? Tydligen har jag anmält mig på en Facebook-sida för att vara med i någon utlottning, men hur kommer de fram till att man skulle vara mor/farförälder? För Åke Jonsson kunde jag lika gärna vara singel, barnlös eller jättegärna vilja ha barnbarn men det kan ju vara så att barnen är singlar, inte vill eller KAN få barn och jag är jätteledsen för det...

Jag är övertygad om att jag kommer att bli en alldeles utmärkt mor/farmor den dag det händer, men än så länge har vi den ynnesten att se fram emot. Ett är säkert: jag kommer inte att överösa dem med 5 kilo godis!!! Det finns väl bättre sätt att vara den "bästa" mor/farföräldern?

Det här var ett riktigt bottennapp i de sociala mediernas värld. Gissa om jag kommer att avregga mig!

Inga kommentarer: