07 juli 2008

...just när sommarn är som bäst ...

Vart tog juni vägen? Plötsligt hade dagarna blivit veckor och det var juli!

Nu har den stekheta sommarvärmen dragit vidare för den här gången och lämnat plats för lite välbehövligt uppfriskande sommarregn. Naturen och odlingarna sträcker på sig och ser ut att ha fått nytt liv efter de tiotals millimeter som fallit.

Lite regn gör också att man med gott samvete kan vara inomhus och försöka hinna ikapp med några projekt man inte riktigt haft tid med. Själv hade jag tänkt jobba lite med ett par datormedierade sådana, men då bestämde sig min dator för att det var dags för vilohemmet. Stängde helt enkelt ner sig efter ett par minuter med krav på "reboot".

Jaha, så det var bara att fara till trotjänarna i Tibro som fixar det. Förhoppningsvis på ett par dagar. För sedan skall det ju bli bra väder igen ...

Vad jag gör i stället? Tvättar, städar, sorterar, och funderar på hur jag skall lösa de datormedierade projekten. Så går det fortare när jag får min egen dator igen. Tills vidare lånar jag M's dator för det allra nödvändigaste mailandet, surfandet och bloggandet. Till priset av : Va? Sitter du där än och "håller på"???

Inga kommentarer: